Til leseforslag

Ingvild Hedemann Rishøi

Bestill

Anbefaling

En bok på rim for barn i alle aldre!

Denne boken humret jeg meg gjennom. Jeg har alltid likt dikt med rim og regler, og forfatter Rishøi har truffet blink med sine morsomme rim. Illustrasjonene til Kaltenborg er også med på å fremheve det du leser på en flott måte. Det er dog mulig at ikke alle diktene egner seg for de aller minste selv om tittelen er "Borti natta - rim for barn og voksne". Det er ingen annen grunn til det, enn at enkelte ting vil gå litt over hodet på de minste? Så hvis du vil lese noe litt annerledes, håper jeg at du vil velge denne neste gang du stikker innom biblioteket! Rishøi har forresten også skrevet en annen bok med rim og regler som heter "Pling i bollen", som ble gitt ut i 2011.

Om boken

Ville, rørende og snodige dikt. Hvem kysser en mann uten munn? Hvem lufter et bånd uten hund? Hva skjer når man strikker et hus? Og hva gjør du hvis lusa får lus? Dette og mye mer får du svar på i Borti natta, som er stappfull av ville, rørende og snodige dikt for barn og voksne. Ingvild H. Rishøi og Bendik Kaltenborn har tidligere laget boka Pling i bollen - fine og ufine barnerim. Den regnes som en moderne klassiker og ble kåret til en av de fem beste norske barnebøkene fra 2000-tallet. Rim for førskolebarn/mellomtrinnet.

Sånn bruker du biblioteket

Enebakk kommune
Ansvarlig redaktør: Andreas Halvorsen
Besøk oss på facebookBesøk oss på instagram